hızlı erişim tepe hızlı erişim alt
iç sayfa başlangıç

Billboard Reklam





08.06.2010

Billboard Reklam Çeşitleri



Billboard, bilindiği gibi açık hava mecralarından biri olarak kullanılmaktadır. Açık hava tanıtımları arasında en fazla kullanım alanlarına sahip, en fazla dikkat çeken araç olmaktadır. Açık hava mecraları; bina giydirme, araç giydirme, durak, duvar, fuar, stant tasarımları, tabelalar, levhalar, panolar, megalight, silindir kule, totemler, aynalar olmaktadırlar. Bunlardan levhalar, panolar, tabelalar, silindir kule ve megalight, totemler billboard tasarımlarının uygulanması için uygun olmaktadır. Bunlara tanıtım afişleri ve posterler uygulanabilirken, aynı zamanda billboard reklam da uyarlanarak uygulanmaktadır. Billboard, büyük pano, büyük ilan tahtası, büyük tanıtım tabelası olarak ta anılmaktadır. Ebatları, uygulandığı alanın yapısına göre değişmektedir. Billboardlar, üzerlerinde en çok çalışılan araçlardır. Çünkü halk kitlelerinin açık havada, en çok gördükleri ve dikkatlerini çeken, hakkında yorum yapılabildikleri mecralardır. En çok bu mecrada yaratıcı çalışmalar dikkat çekmektedir. Billboard'lar üzerinde yapılan değişiklikler, hemen dikkat çekmekte ve ilgi görmektedirler.

Bugüne kadar kullanılan billboard çeşitleri ve bunların özellikleri ise, çeşit olarak; Ayaklı billboardlar, ışıklı poster, Bombeli ışıklı, helezon, Işıklı billboard, Light box billboard, Menü billboardları, Notice board billboard, Show board  billboardlardır. Fakat billboard reklam kullanımı sadece bunlarla sınırlı bırakılmamaktadır. Kullanım biçimlerine geçmeden önce, bunların uygulandığı alanlar, şehirlerin uygun görülen noktaları olmaktadır. Şehir merkezlerinde, trafiğin sık olduğu yerlerde, karayollarının şehre yakın noktalarında, AVM'lerin önünde ve çevrelerinde, firmanın bulunduğu merkeze yakın civarlarda kullanılmaktadır. Billboard'lar ayaklı ve ayaksız olarak kullanılabilmektedir. Tasarımın bulunduğu yüzleri, en geniş görüş mesafesi ve görüş alanına dönük kullanılmaktadır. Billboard'ların üzerinde durdukları direkler, uygulanan alanların özelliklerine göre yüksek veya uygun boylarda kullanılmaktadır. Örneğin, karayollarının, şehrin girişine yakın mesafeye konan billboard'lar, yüksek direkler üzerine konabilmekteyken, şehir merkezlerinde ve yakın civarlara konulanlar daha kısa direkler üzerine yerleştirilmektedir.

Billboard reklam tasarımı, diğer mecralara göre daha sade ve doğrudan mesaj iletmektedir. Tek bir imaj, tek bir görüntü karesi, tek bir resim veya çizim kullanılarak tasarlanmaktadır. Birden fazla görüntü ve imajın kullanıldığı billboadlar da olmaktadır. Fakat en çok tercih edileni sade ve doğrudan mesaj ileteni olmaktadır. Burada kullanılan imajlar, mesajı en net ve en çarpıcı olabilecekleri hale getirilmektedir. Bu noktada billboard reklam araçlarında, yaratıcı ve dikkat çekici özellikler kullanmaya çalışan reklamcılar, bu mecranın tasarımında da aynı şeyi yapmaya çalışmaktadırlar. İmajlarla birlikte, firmanın logosu ve sloganı kullanılmaktadır. Bunun dışında firmayla ilgili, çok fazla bilgi verilmemektedir. Yani bilgi metinlerine çok fazla yer verilmemektedir.

Son zamanlarda, sektör, diğer mecralar üzerinde yaratıcılığını kullanmak için yoğun olarak çalışırken, bu yaratıcılığını, en çok kullandığı mecra, bu olmaktadır. Yukarıda sayılan, araçların kimisi ışıklı, kimisi ışıksız olarak kullanılmakta ve birden fazla billboard tasarımını, birbirini takip eder şekilde hareketlendirmektedir. Işık durumunu, günün ışıklarına göre, hareket durumlarını ise saat bazında değiştirebilen bir mekanizma, bu araçlara eklenmektedir. Billboardların hem tabela kısmı, direkleri, hem de tasarımın basıldığı malzeme, her türlü iklim koşullarına bozulmadan veya solmadan dayanabilen türden üretilmektedir. Aynı, tabelalar için kullanılan malzemelerde olduğu gibi, bunlar için de aynıları kullanılmaktadır. Billboard reklam mecraları, bina duvarlarına, Yan duvarları uygun olan hareketli araçlar üzerine monte edilerek kullanılabilmektedir. Araçlara uygulanan billboard'lar, oldukça dikkat çekmekte ve yaratıcı bir çalışma olmaktadır. Sürekli hareket halinde olan araçlar, hem geniş bir halk kitlesine hitap etmekte hem de dikkat çekebilmektedir.

Sektörün, billboardlar üzerine yaptığı yaratıcı çalışmalar bununla da sınırlı kalmamaktadır. Kimi billboard araçlarına uygulanan tasarımlarda, insan enerjisine göre, gölge biçiminde hareket vermektedir. Örneğin, bir insan billboard'un önünden geçerken, tam onun hizasında kalan billboard tasarım alanı netleşmekte, geri kalan alanlar ise silikleşmektedir. Buna benzer bir yaklaşım aynalarda bulunmaktadır. Burada da, insanlar uzaktan bakarken, billboard tasarımını görmekte fakat yaklaşınca, billboard aracı aynaya dönüşmekte, tasarım silikleşmektedir. Bu tip durumlar, potansiyel tüketicinin ilgisini çekmektedir. Potansiyel tüketici, oluşan hareketi merak ettiği için, billboard'u incelemektedir. Bunun nasıl bir şey olduğunu öğrenmeye çalışan potansiyel tüketici, belli bir gayret sarf etmekte olduğundan, daha sonra tanıtımı hatırlamaktadır. Markanın logosunu ve ürünün veya çalışmanın mesajını almaktadır.

Son zamanlarda, kokulu billboard tanıtımı gündemi işgal etmektedir. O da yaratıcılık alanında bulunmuş, dikkat çekici bir tasarım olmaktadır. Ürünü tanıtan ve mesaj ileten billboard, aynı ürün ile ilgili koku yaymaktadır. Koku kartuşları billboard'un arkasına yerleştirilmiş ve bu kartuşları üfleyen bir vantilatör konmuştur. Özellikle insanların işe gittikleri ve işten çıktıkları saatlerde, bu kartuşlar koku yaymaya başlamakta ve vantilatör bu kokuyu yaymaktadır. Gelip geçen insanlar, kokunun geldiği yöne baktıklarında, billboard tanıtımını görmektedirler. Billboard'un üzerinde olan ürün tanıtımıyla, çevreye yayınlan koku, insanların algılarında birleşmekte ve ürünü fark etmelerini sağlamakla kalmayıp, ürünün özelliklerini de bilinçlerine taşımaktadır.

Sektörü en çok billboard tasarımları üzerinde yaratıcılığını kullanır gibi gözükmektedir. Aslında diğer alanlarda da çalışmalar yapmaktadır. Fakat billboardların açık havada ve büyük ilan tahtaları olmaları dolayısıyla, insanların dikkatlerini daha çok çekmekte ve bu tip yaratımlar konuşulur olmaktadır. Bütün bunlar sadece iyi ve ilgi gören tasarımlarıyla konuşulmamaktadır elbette. Bazıları, rahatsızlık uyandırıcı özellikleriyle de dikkat çekmektedir. Dikkat çekmek ve insanların zihinlerinde öyle ya da böyle yer edinebilmek için, toplum yapısına uygun olmayan, onların tepkilerini çekecek tasarımlar da yapılmaktadır. Fakat burada tasarım, firmanın amaçlarını tam olarak anlayamamasından kaynaklanmaktadır.

Firmalar, tüketicilerin gözünde güvenilir, kaliteli, saygın bir yer edinmek ister, tüketicilerin ona ve ürettiği bütün ürün ve hizmetlere yakınlık duymasını, sevmesini ve benimsemesini ister. Rahatsız eden bir çalışma, firmanın, tüketiciler tarafından tepkiyle ve kuşkuyla karşılanmasına neden olur. Evet, belki marka bilinirliği bu anlamda kullanılırsa, insanların zihinlerinde yer etmektedir. Ama hangi vizyon ve misyon ile marka, insanların gözünde yer etmektedir? Bu sorunun, sosyal sorumluluk anlayışıyla, firmanın amaçlarıyla kıyaslanarak cevaplandırılması, doğru olan tasarımın taşıması gereken özellikleri verecektir.
 

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Bütün Yazılar
iç sayfa bitişi
neden reklam.com.tr?